Sluit aan bij de cliëntenraad!
Bij LiefsThuis hebben we een cliëntenraad, met leden die wij zorg aanbieden. De cliëntenraad heeft medezeggenschap op basis van de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorg (Wmcz).
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad vindt dat iedereen die zorg ontvangt, deze in een passende omgeving moet krijgen. Specifiek voor de cliënten van LiefsThuis houdt de raad dit in de gaten en speelt het een adviserende en instemmende rol richting de directie.
De cliëntenraad denkt aan de belangen van alle cliënten. Voor persoonlijke kwesties bestaat er een aparte klachtenprocedure binnen LiefsThuis.
De raad adviseert de directie en het bestuur over belangrijke onderwerpen voor cliënten, zoals de klachtenregeling, kwaliteit van zorg, bereikbaarheid en veiligheid. Je zou kunnen zeggen dat de cliëntenraad de stem van de cliënten van LiefsThuis vertegenwoordigt. De cliëntenraad vormt een brug tussen cliënten en LiefsThuis. Op deze manier werken we samen aan het verbeteren van de zorg, waarbij iedereen vanuit zijn eigen deskundigheid bijdraagt.
De cliëntenraad komt om de zes weken samen. Heeft u interesse om deel te nemen aan de cliëntenraad van LiefsThuis?
Laat het ons weten via de mail of bel naar kantoor!