Over ons
In 2010 zijn wij gestart met het bieden van ondersteuning aan één kwetsbaar persoon. Onze aanpak was gebaseerd op respect, gelijkwaardigheid en een liefdevolle benadering. Kortom, de zorg die wij onszelf ook zouden toewensen. Door de kwaliteit van onze dienstverlening en door onze unieke aanpak zijn we gestaag blijven groeien. Inmiddels zijn we LiefsThuis: een organisatie die verpleging, verzorging, intensieve zorg en huishoudelijke ondersteuning biedt. Al die tijd zijn we trouw gebleven aan onze principes. Onze missie, visie en kernwaarden reflecteren dat.
Onze missie
Waar staan we voor
Een liefdevolle benadering. Daar staan we voor, van jong tot oud, op elk moment in uw leven. Wij zetten ons iedere dag vol lef in om de zorg te geven die we zelf ook zouden willen krijgen. Of u nu een cliënt, relatie of collega bent, u bent uniek en uw vragen staan centraal.
Onze visie
Waar gaan we voor
We zijn altijd in beweging voor u. We pakken uitdagingen op en we leren door wat we doen. We doen het samen en met plezier in ons werk. Want wij zijn pas tevreden wanneer u dat ook bent.
Wij zijn LIEF met Lef!
Het is heel belangrijk om niet alleen vanuit een ziekte, hulpvraag of probleem naar de ander te kijken. De héle mens zien en begrijpen: daar gaat het om. De lichamelijke en geestelijke gezondheid is maar één kant. Even belangrijk is de sociale en spirituele kant: doet iemand nog mee aan de maatschappij, waar wordt hij of zij gelukkig van.
Zo krijg je inzicht in de leefwereld van de ander en kun je de ander écht liefdevol bejegenen. Het is deze benadering waarmee je de ander helpt om zo veel mogelijk uit het leven te halen.
Emete Solmaz over Leefkracht
Bestuurder
We denken altijd na over hoe onze zorg beter en efficiënter kan. Dat houdt ons scherp en helpt ons om met hetzelfde budget meer zorg en betere zorg leveren. Bij de cliënt én op de werkplek.
Wij waren bijvoorbeeld één van de eerste organisaties die de persoonlijke gezondheidsomgeving PGO zijn gaan gebruiken. Met deze app hebben artsen en zorgverleners snel alle belangrijke informatie van een cliënt bij de hand. Dat bespaart flink wat tijd binnen de organisatie en zorgt voor betere dienstverlening bij onze cliënten!
Ilhan Cakir over Innovatie
Bestuurder
Familiair betekent voor mij meer dan alleen op basis van vertrouwen met elkaar omgaan. Ik vind het belangrijk om alle cliënten en alle collega’s als uniek te zien, echt samen te werken en me ook te verplaatsen in de ander. Het is verder kijken dan de buitenkant, het is je verdiepen in de ander.
Ik vind het belangrijk om dat elke dag opnieuw te doen. En ik probeer ook anderen te motiveren om hetzelfde te doen. Zo geven wij samen die goede en liefdevolle zorg die je je naasten en jezelf ook zou wensen.
Thessa Schmidt over Familiair
Directeur Zorg
Bij LiefsThuis voldoen we aan alle eisen om zorg en ondersteuning te geven. Maar dat is voor mij niet hetzelfde als Expertise. Want goed is nooit goed genoeg. Jezelf en elkaar uitdagen om te groeien en ontwikkelen. Dat vind ik belangrijk.
Expertise is voor mij het verder kijken dan alleen naar het nu. Het gaat om het investeren in elkaar en van elkaar leren. Tussen collega's én in het contact met de cliënt. Samen tot goede zorg. Dat probeer ik zo veel mogelijk te stimuleren want dat levert waardevolle kennis en vaardigheden op.
Renée Sonnemans-Martens over Expertise
Directeur Zorg
Emete Solmaz over Leefkracht
Bestuurder
Het is heel belangrijk om niet alleen vanuit een ziekte, hulpvraag of probleem naar de ander te kijken. De héle mens zien en begrijpen: daar gaat het om. De lichamelijke en geestelijke gezondheid is maar één kant. Even belangrijk is de sociale en spirituele kant: doet iemand nog mee aan de maatschappij, waar wordt hij of zij gelukkig van. Zo krijg je inzicht in de leefwereld van de ander en kun je de ander écht liefdevol bejegenen. Het is deze benadering waarmee je de ander helpt om zo veel mogelijk uit het leven te halen.
Ilhan Cakir over Innovatie
Bestuurder
We denken altijd na over hoe onze zorg beter en efficiënter kan. Dat houdt ons scherp en helpt ons om met hetzelfde budget meer zorg en betere zorg leveren. Bij de cliënt én op de werkplek. Wij waren bijvoorbeeld één van de eerste organisaties die de persoonlijke gezondheidsomgeving PGO zijn gaan gebruiken. Met deze app hebben artsen en zorgverleners snel alle belangrijke informatie van een cliënt bij de hand. Dat bespaart flink wat tijd binnen de organisatie en zorgt voor betere dienstverlening bij onze cliënten!
Thessa Schmidt over Familiair
Directeur Zorg
Familiair betekent voor mij meer dan alleen op basis van vertrouwen met elkaar omgaan. Ik vind het belangrijk om alle cliënten en alle collega’s als uniek te zien, echt samen te werken en me ook te verplaatsen in de ander. Het is verder kijken dan de buitenkant, het is je verdiepen in de ander. Ik vind het belangrijk om dat elke dag opnieuw te doen. En ik probeer ook anderen te motiveren om hetzelfde te doen. Zo geven wij samen die goede en liefdevolle zorg die je je naasten en jezelf ook zou wensen.